Cílem bylo vytvořit prezentační webovou stránku, která by zákazníkům našeho klienta jednoduchým způsobem představila technické aspekty jeho služeb.
Klient:
Datum: Říjen 2016
Uživatelský zážitek musel být jednoduchý a všechny důležité informace musely být prezentovány "na první pohled srozumitelně". Museli jsme zjednodušit technické vysvětlení služeb, které náš klient nabízí svým zákazníkům, a prezentovat je jasným a srozumitelným způsobem.
Důležitou součástí projektu byla heterogenní povaha cílové skupiny zákazníků našeho klienta. Webová stránka musela být vytvořena tak, aby členové cílové skupiny byli schopni nalézt pro ně relevantní informace. Bez ohledu na to, zda se jedná o vlastníky firem, správce budov nebo kapitány vojenských lodí.
responsivní web stránkacmsvývoj webu
Řešení sestává z responsivní prezentační webové stránky a systému pro správu obsahu (CMS). Pro klienta jsme realizovali i webdesign a konzultovali jsme s ním textový obsah stránek.
Informace uvedené na webových stránkách musí být srozumitelné nejrůznějším cílovým skupinám.
Webová stránka uzpůsobuje své uživatelské rozhraní dle typu a velikosti zařízení, na kterém je zobrazena.
Náš klient je schopen si sám upravovat informace uvedené na webových stránkách. CMS je bezpečný a flexibilní způsob, jak umožnit správu webových stránek i méně technicky zkušeným uživatelům.
Webová stránka podporuje více jazyků. Veškerý obsah má své překlady. Uživatel si může zvolit jazyk webové stránky dle své preference.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní. Design by měl být přesto osobitý, přívětivý a srozumitelný. A musí být uzpůsoben pro cílovou skupinu uživatelů dané aplikace.
Tato webová stránka byla pečlivě navržena tak, aby poskytovala výborný uživatelských zážitek na nejrůznějších typech zařízení, na kterých je prohlížena.
Stejně jako na mnoha prezentačních webových stránkách v dnešní době, i na stránkách našeho klienta jsou některé informace zobrazeny na několika místech v rámci webové prezentace. Díky pokročilým funkcím použitého CMS, může být jedna informace zobrazena hned na několika místech, ale lze ji jednoduše upravovat na jednom místě. To našim klientům zjednodušuje správu webových stránek a šetří čas administrátorovi.
Výsledkem projektů jsou responsivní webové stránky. Informace na stránkách jsou k dispozici v českém, anglickém a německém jazyce.
Informace, obrázky a celý návrh webových stránek jsou pečlivě vytvořeny tak, aby všichni uživatelé mohli snadno a rychle najít to, co potřebují.
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.