Klient:
Datum: Září 2015
Klient nám poskytl jím vytvořený grafický obsah a úkol: navrhnout uživatelský zážitek a také tu nejdůležitější věc - vnést samotné aplikaci život.
Aplikace je aktuálně dostupná pro tablety iPad, byla však vytvořena v multiplatformní technologii, která umožňuje budoucí podporu i pro tablety na platformě Android.
aplikace pro tabletiosiPadmobilní vývojvývoj iOS aplikacevývoj iPad aplikaceunity
Řešení sestává z pečlivě navržené multiplatformní mobilní aplikace pro iPad vytvořené v Unity Engine s podporou nákupů v aplikaci.
Grafický obsah šitý na míru také dětskému a mladšímu publiku od našeho klienta jsme rozšířili o roztomilé animace. Dali jsem si záležet, aby tyto animace běžely plynule na jakémkoli iPadu.
Vzhledem k povaze aplikace je její obsah k dispozici ve dvou jazycích - v angličtině a němčině.
Aby byla aplikace výzvou a přitom zábavná, je do uživatelského rozhraní zahrnuta i gamifikace. Během učení se slovíčkům mohou uživatelé otestovat své znalosti v jednoduché poznávací hře. A mohou si také vzájemně porovnávat dosažené skóre.
Aplikace je k dispozici zdarma a náš klient ji monetizuje prostřednictvím nákupů v aplikaci. Základní sada výukových lekcí je k dispozici zdarma, ostatní jsou dostupné po nákupu.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní. Design by měl být přesto osobitý, přívětivý a srozumitelný. A musí být uzpůsoben pro cílovou skupinu uživatelů dané aplikace.
Grafický obsah této aplikace vytvořil náš klient. Naším úkolem bylo vytvoření uživatelského rozhraní.
Největší výzvou projektu bylo zajistit, aby výstup z multiplatformní technologie Unity Engine dobře fungoval v rámci ekosystému iOS. Protože poslední kroky vývoje multiplatformního řešení zahrnují mnohem více, než jen stisknutí tlačítka Export.
Museli jsme se ujistit, že všechny grafické podklady budou ostré a krásné na všech typech retina i non-retina displejů společnosti Apple s různou hustotou pixelů. Důležitou část úsilí jsme věnovali optimalizaci rozměrů všech prvků uživatelského rozhraní, aby odpovídaly všem podporovaným rozměrům obrazovek iPadu a aby byly pro uživatele dobře použitelné.
Tyto úkoly jsou obzvláště důležité vždy, když se používá multiplatformní technologie pro vývoj mobilních aplikací, jako je Unity Engine.
Výsledkem je multiplatformní mobilní aplikace exportovaná pro iOS a iPad s dopřednou kompatibilitou pro platformu Android. Aplikace obsahuje vlastní animace a nákupy v aplikaci. Od jejího vydání získala značné pozitivní ohlasy od mladých studentů i od jejich rodičů.
A co vy? Nechcete také zkusit, jaké je to se učit německy s kocourem Moritzem?
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.