Byl/a jste někdy na velké konferenci nebo události a nafotil/a jste tam obrovské množství obrázků? Prezentace, řečníci, publikum? A později jste smutně konstatovali, jak velký nepořádek máte ve svých fotkách? Naším úkolem bylo tento problém vyřešit.
Klient:
Datum: Červenec 2016
Naším úkolem byl vývoj mobilní aplikace, která by uživatelům umožnila rychle pořizovat fotografie a později je organizovat. Kromě toho také v aplikaci mohou uživatelé na fotografiích zvýrazňovat důležité části a přidávat textové popisky.
Mobilní aplikace pro iOS uchovává všechna data uložená lokálně na zařízení uživatele. Záměrně nemá žádnou cloudovou synchronizaci. Aplikace je určena pro uživatele, kteří nechtějí nahrávat a sdílet všechny své fotky a poznámky do cloudu.
mobilní aplikaceiosiPhonevývoj mobilní aplikacevývoj iOS aplikacetechnologická výzva
Řešení sestává z nativní mobilní aplikace pro iOS s přístupem k fotoaparátu a fotogalerii, která umožňuje rychlou organizaci fotografií do streamů. Fotografie mohou být uspořádány pomocí názvů a označeny tagy.
Mobilní aplikace umožňuje pořizovat fotografie (velmi rychle jednu po druhé) a tyto fotografie následně ukládat a uspořádávat do streamů.
Pořízené fotografie lze snadno uspořádat pomocí názvu a tagů. Každá fotografie může být upravena přidáním vlastních značek nebo opatřena textovými poznámkami.
Aplikace úmyslně nepoužívá žádné cloudové nebo jiné řešení pro ukládání pořízených fotografií na vzdáleném serveru. Ochrana osobních údajů je důležitá a všechny pořízené fotografie i poznámky jsou proto uchovávány pouze v lokálním úložišti na zařízení.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní. Design by měl být přesto osobitý, přívětivý a srozumitelný. A musí být uzpůsoben pro cílovou skupinu uživatelů dané aplikace.
Design aplikace byl vytvořen a poskytnut naším klientem.
Hlavní technickou výzvou v tomto projektu bylo vytvořit jednoduchý editor pro zvýrazňování a vkládání textových poznámek na fotografie. Dalším (méně náročným, ale stejně důležitým) krokem byla optimalizace výpisů fotografií s poznámkami.
Obrázky zobrazené ve streamu jsou kešovány do mezipaměti v operační paměti zařízení (RAM). Výsledkem takového kroku je hladké scrollování obrazovky i na starších zařízeních, a to i při velkém množství uložených fotografií.
Výsledkem je nativní mobilní aplikace pro iOS běžící na iPhone. Aplikace umožňuje svým uživatelům vytvářet streamy a přiřazovat do nich fotografie z galerie nebo nové fotografie vyfotit. Každá fotografie může být organizována přidáním názvu nebo tagů.
Veškerá data jsou uchovávána lokálně na zařízení uživatele za účelem dosažení velkého soukromí. Fotky ve streamu lze upravit pomocí komentářů nebo vlastního tagování. Výsledné obrázky lze exportovat včetně textových poznámek a tagů.
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.