Signslate je mobilní aplikace, která propojuje přes video chat neslyšící s jejich tlumočníky. Jedním ze základních požadavků bylo, aby uživatelské prostředí aplikace bylo velmi vizuální - aby používalo ikony a obrázky místo textu jak jen je to možné.
Neslyšící čelí komplikacím s komunikací na denní bázi. Singslate jim poskytuje pomoc a vedení v těchto situacích. Mobilní aplikace musely být velmi opatrně nadesignovány pro oba typy uživatelů: neslyšící hledající pomoc na jedné straně a zkušení tlumočníci, kteří jim jsou schopni pomoci na straně druhé.
Klient:
Datum: Září 2018
mobilní aplikaceandroidiosdesignuxprototyp
Řešení sestává z analýzy uživatelského zážitku, designu a vytvoření interaktivního prototypu nativních mobilních aplikací jak pro iOS tak pro Android v aplikaci InVision. Prototyp je možno prohlížet skrze Invision aplikaci a chová se podobně, jako opravdová mobilní aplikace.
Design aplikace je srozumitelný a přátelský. Také jsme zde vytvořili sadu ikon na míru, aby bylo vysvětlování v aplikaci více vizuální než textové.
Mobilní aplikace je nadesignována, aby byla přístupná pro obě skupiny uživatelů - neslyšící a tlumočníky.
Neslyšící mohou dostat pomoc, když ji právě potřebují skrze videochat v aplikaci se zkušenými tlumočníky.
Signslate je most v komunikaci mezi dvěma skupinami uživatelů pro vzájemný prospěch.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat. Vytvořili jsme Low Fidelity Prototype pro obě platformy - jak pro iOS, tak pro Android.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní.
Tato mobilní aplikace byla pečlivě nadesignována, aby byla hezká a zároveň přívětivá, se spoustou ikon a ilustrací na míru, aby poskytla jen ten nejlepší zážitek z použití jak pro neslyšící, tak pro tlumočníky.
Výsledek je design a interaktivní prototyp nativních mobilních aplikací pro iOS a Android. Prototyp může být prohlížen v aplikaci InVision a zde již může být vidět, jak reálná aplikace bude fungovat, až bude vyvinuta.
S tímto prototypem může být již projekt testován a ověřován se zákazníky a jejich zpětná vazba našemu klientu, realizačnímu týmu, který stojí za aplikací, pomůže se posunout do další fáze projektu.
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.