Cílem projektu bylo vytvořit mobilní aplikaci, která umožňuje lidem sdílet informace ohraničené určitým fyzickým místem - informace jsou přístupné pouze, když se nachází v jejich blízkosti.
Klient:
Datum: Květen 2016
Svět je v pohybu. Veřejné informační toky jsou k dispozici všem a jsou dostupné odkudkoli a kdykoli. Ale některé informace si nezaslouží tento typ zacházení. Mohou být sice sdíleny tajně, ale zároveň vázané k určitému místu. A pouze ti, kteří navštíví toto místo, a váží na něj cestu, si zaslouží tyto informace znát a mít možnost k nim přispět.
mobilní aplikaceandroidbackendmobilní vývojvývoj aplikace pro Androidapi
Řešení se skládá z nativní mobilní aplikace pro Android, která umožňuje vytváření whispers corners. Jedná se o jakési "virtuální schránky", kde si lidé mohou přečíst zprávy a nebo kde mohou textové informace nebo fotografie zanechat.
Mixed Reality obsah je namapován na skutečná fyzická místa na mapě.
Mobilní aplikace je optimalizována pro všechny typy Android zařízení - jak tablety, tak telefony.
Zajímavý a nevšední zážitek s mapou a světem kolem nás překračuje šeď všedních dnů.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní. Design by měl být přesto osobitý, přívětivý a srozumitelný. A musí být uzpůsoben pro cílovou skupinu uživatelů dané aplikace.
Tato mobilní aplikace byla pečlivě navržena tak, aby poskytovala svělý zážitek na nejrůznějších zařízeních na platformě Android - od low-endových až po high-endové.
Každý whisper corner je navázán na konkrétní místo na mapě. Informace, které obsahuje, je možné vidět a přečíst si pouze tehdy, když se dostanete do jeho blízkosti.
Systém sestává z mobilní aplikace pro Android, která může být použita jak pro čtení a psaní textových zpráv, tak i pro zachycení fotografií do whisper corners. Vyvinuli jsme také backend s API rozhraním pro mobilní aplikaci a s webovou administrací, odkud mohou být všechny whisper corners spravovány a udržovány.
Výsledkem tohoto projektu je mobilní aplikace pro Android, která je k dispozici všem zdarma. Aplikace Whispers of a City je klidné místo, kde lidé mohou sdílet informace a fotografie ve virtuálním prostoru uvnitř pevných zdí fyzického světa.
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.